Sayfalar

16 Aralık 2010 Perşembe

Mevsimler

Mevsimler ve Mevsimlerin Özellikleri
  • Analiz ve Planlama


Hedef kitleniz kimdir?

Bu materyal ilköğretim 1.sınıf öğrencilerine yöneliktir.



Amaçlarınız nelerdir?
  • 1-Bir yılda dört mevsim olduğunu söyleme
  • 2-Mevsimlerin adlarını söyleme.
  • 3-İlkbahar mevsiminin özelliklerini söyleme.
  • 4-Yaz mevsiminin özelliklerini söyleme.
  • 5-Sonbahar mevsiminin özelliklerini söyleme.
  • 6-Kış mevsiminin özelliklerini söyleme.
Öğrenciler hangi bilgi ve becerileri kazanacaktır?
  • Çocukların hangi ayda olduğumuzu söyleyebilmeleri
  • Hangi mevsimde olduğumuzu söyleyebilmeleri
İçerik nedir?

Mevsimler ve mevsimlerin özellikleri materyalimizin içeriğidir.

Materyal hangi amaçla kullanılacaktır?

Mevsimler materyali ilköğretim 1.sınıf öğrencilerine mevsimlerin ve özelliklerini öğretmek amacıyla tasarlandı. Ulaşılması gerekilen amaç:

Çocukların dikkatini çekerek onları sıkmadan mevsimleri, mevsimlerde bulunan ayları ve mevsimlerin genel özelliklerini öğretmek ulaşmayı hedeflediğimiz amacımızdır.

Bütçe olanakları nasıldır?

Bilgisayar ve flash programı gereklidir.

Öğretmenin tasarım için uzmanlığı ve zamanı var mıdır?

Öğretmenin bu materyali hazırlaması için biraz zamana ihtiyacı vardır. Ayrıca biraz da bilgisayar ve flash programını bilmesi gerekir.

Tasarım
  • Hangi malzemeler kullanıldı?
* Sesler

* Resimler

* Yazılar
  • Ne tür materyal hazırlandı?
Hazırladığım program bir benzeşim programı olduğundan öğrencilere bilgisayar destekli bir yazılım materyali hazırladım.
  • Materyal nasıl hazırlandı?
Öncelikle konuyu belirledim. Bu konuyla ilgili sesleri,resimleri ve daha önce bununla ilgili yapılan sunumları araştırdım. Bu verileri topladıktan sonra artık tasarım aşaması kaldı. Tasarımı da flash programında yaptık. Materyal ilköğretim 1.sınıf öğrencileri içi olduğundan onların dikkatini çekecek öğeler kullandık. Dört bölümde oluşturduk. Her bir bölümde bir mevsimle ilgili bir görüntü ve ses kullandık. Ayrıca linkler kullanarak o mevsimlerin özelliklerini içeren bir sayfaya link vererek dedaylı bilgi verdik.

Tasarım ilkeleri

Görsel Tasarım Öğeleri

Erişilebilirlik ( Malzemeler internet ortamından kolayca bulunabilecek türden.)

Gerçekçi (Anlatılmak istenene uygun seslere ve görüntülere yer verildi)

Dikkat Çekici (Öğrencilerin dikkatini sürekli belli bir noktada tutmak için sesler ve gerçek olmayan karakter kullanıldı. )

Tasarım süreci

Öncelikle hedef kitle ve hedef kitleye uygun bir konu belirledik. İçeriğini hazırlarken ilköğretim 1.sınıf bir öğrencisinin dikkatini çekecek ve onu sıkmayacak kolayca anlayabileceği öğeleri hazırladık. Daha sonra bu öğeleri bilgisayar ortamında flash programı yardımıyla uyumlu bir şekilde tasarladık.

Materyalin Kullanımı
  • Materyal nasıl kullanılacak?
Önce o konu öğretmen tarafından anlatılır. Daha sonra öğrencinin daha iyi kavraması için bu yazılımla göstererek bilgileri pekiştirilir.
  • Materyalin kullanım özellikleri?
Öğretim materyali öğrencilerin kullanımına açıktır..

Öğretim materyali ile öğrencilerin ilgisini çeker.

Öğretim materyali tekrar tekrar kullanılabilir.

programı indirmek için buraya tıklayınız.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder